Alla hjärtans dag

Idag precis som alla andra år konstaterar jag att alla hjärtansdag bara är en överreklamerad dag som alla företag tjänar pengar på. Man läser i tidningen om alla blombutiker som tjänar multum på rödarosor och andra blomkreationer med rosa och rött. Affärer säljer mattor, glad, prydnader - allt med någonting som har med hjärtan att göra. Kan i och för sig vara singeln i mig som rynkar på näsan när alla andra börjar planera middagar, överraskningar med blommor och choklad. Kan ju faktiskt vara så att jag nästa år är en av dem som förväntansfullt väntar på en blomma eller någonting annat gulligt. Men som det ser ut nu tycker jag bara att det är en överdriven dag som alla tjänar pengar på. Det är ju mer romantiskt att en vanlig måndag vilket datum som helst överraska någon man tycker om med ett kort, en blomma eller någonting annat som lyser upp vardagen :)

Fast det var lite mysigt att få en Ben&Jerrys glass av mamma ändå :D !



Kommentarer
Postat av: Anna

En puss räcker för mig!

2009-02-14 @ 20:24:39
URL: http://annoula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0