Internationella kvinnodagen.

Igår var det Internationella kvinnodagen. Vad menas med det egentligen? Är det dagen då alla män ska höja kvinnorna upp i skyarna? Dagen då alla kvinnor ska få som de vill? Dagen som kvinnorna kan bossa över männen? Dagen då kvinnorna slipper sitt s.k. "kvinnorgöra" ? Jag tycker det är löjligt. Här talas det om jämställdhet, man vill att kvinnor ska få samma villkor som män, lika löner, pappaledighet och vem vet vad. Så införättar man en dag som är åt kvinnor. Är inte det att säga rakt emot budskapet om jämställdhet? Männen har ju ingen "Internationella mansdagen"! Om man nu vill att kvinnor och män ska vara jämställda, då ska man ju banne mig inte ha något som den "Internationella kvinnodagen". Om man nu verkligen känner att det är viktigt med en sådan, starta en "Internationella mansdagen" också så att jämställdhetsbudskapet går ut även här! Eller varför inte slå på stort och införa "Internationella jämställdhetsdagen"? För om man nu är så mycket för att kvinnor och män ska vara jämställda (vilket jag banne mig är) så ska man inte ha en dag enbart för kvinnor. Det är ju bara att tala rakt emot budskapet som annars försöker föras ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0