Vad ska man ha paraply till om inte rädda glassen? ^^

Underbar dag, promenerar iväg mot bussen och inser att shit mitt paraply är trasigt. Men tänkte försöka överleva dagen med det iaf, men vad händer i strängnäs när jag ska fälla upp det? Jo så klart så går det sönder! KUL! Paraplyet stod rakt upp, vilken syn ^^ Första lektionen var också en sån där härlig start på dagen, wonderful.. Vi ska tydligen börja om med hela Euklidis kursen - fast det kan kanske vara bra så att vi lär oss någonting också. Men iaf, jätte skojj..

Sky ringde på lunchen, hon skulle ner och göra en CT för att se om de hittade någonting i magen på henne, hon visste inte om hon skulle få åka hem idag eller inte heller.. Visade sig senare att hon inte får det, de har hittat felet - en cysta på äggstocken och hon blir kvar en natt till men slipper förhoppningsvis operation! Hennes mamma kommer upp i morgon iaf, tåget går 05.00 har jag för mig, stackare..

Idrotten idag var riktigt rolig! Vi spelade först frisbee match - det var hur skojj som helst! Har inte alls koll på vilket lag som vann med det är skit samma - underbart va det! Sen var det dags för fotboll, haha - jag gjorde första målet ;) Tunnel på Felix, ojojoj - riktigt najs! Kändes bra :) Så a, det här var en idrotts lektion jag njöt av, ville inte sluta men allt skojj har sitt slut!

Europakunskapen idag var också bra, nytt avsnitt av allting - vi började med Grekland och i och med detta byter vi lärare :D Vi har nu Gunnar, ah så bra lärare! Märks tydligt att han har jobbat på dramaten, han pratade högt, tydligt och klart, gestikulerade mycket och tydligt. Märks också att han gillar sitt ämne. Martins fråga i slutet "Håller du i Historia A i höst?" visade att det flesta gillade honom. Tråkigt nog så gör han inte det, han ska vara pappaledig :( Snyft.. Menmen!

Så ja, det här har varit en ganska likgiltig dag, det har inte hänt så mycket roligt och knäppt, förutom när Linn och jag köpte en massa glass för 20 kr (Blå Hjorten har att man får ta så många kulor det får plats i en bägare och bara betala 20 kr) och märkte sedan att det kanske regnade lite för mycket. Lösning? Jo vi fällde upp Linns paraply för att skydda enbart glassen. Det funkade :D Sen slutade det med att vi gick under paraplyet iaf när glassen var uppäten och det hade slutat regna ^^ Känns så typiskt oss!

Menmen, nu ska jag fixa något att äta och sen plugga kemi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0