Galna triptrapptrull turister i Lund :D

Vi tre puckon har sprungit omkring i Lund idag igen med likadana mössor på och lekt galna turister :D Vi tog med oss taccosallad, björnformade amerikanska pannkakor, knäckebröd, russin och lite annat och skulle ha picknick någonstans ^^ Vi startade i Domkyrkan, det var jätte fint, verkligen jätte fint. Breathtaking beautiful. Tittade på klockspelet, som inte alls var så storslaget som folk påstår ^^ ... Men altaret och under altaret var otroligt fint. Kilade omkring ensam medans Petra och Sky spatserade tillsammans.

Efter det så kilade vi vidare till kulturen och hittade ett gammalt hus där vi åt våran picknick (det var lite väl kallt för att vara ute ^^) Sky satt och var surig och vägrade äta russinen som vi tyckte att hon skulle äta för att bli gladare. Men det funkade som sagt inte så vi gick och småretades med henne hela tiden ;) Sen kom den hemskt jobbiga frågan "Vilket café ska vi gå till?" Haha, snacka om svårt att hitta ett café ^^... Kilade förbi ett gäng snygga studenter som höll till vid en trapp och delade på en vodka, en av dem utbrast helt plötsligt "Eey! Titta, det är ju TrippTrappTrull!!!" (Vi hade alla tre våra grymt heta mössor på oss ^^) Vi skrattade på och kilade vidare till mormorsbageri och åt varsin stoor chokladkladdkakebit, eller a inte Petra, hon åt något annat muppigt ^^ Haha!

Och sen gjorde vi någonting as cooolt :D ! Vi åkte miljötaxi - hur najs som helst, plus att vi inte behövde betala ;) Mohaha, vi satt och skrattade som toookar :D ! Inne på stationen bredvid pressbyrån hittade vi massa värmehjärtan, de innehåller salter och vatten och knäcker man metallbiten som reagerar det och det bildas en exoterm reaktion och hjärtkudden blir varm - hur najs som helst! Snodde på oss några stycken så att jag sedan kan ta reda på vilka salter och vad det är för metall ^^ Nu är vi hemma igen, Sky har gömt sig, Petra och My bakar veganbullar och jag sitter här och funderar på om jag ska orka hämta mit lipsyl eller inte ^^

Alla vi tre är dock liiiite trötta så det blir nog ingen galen kväll ^^   Byebyee!


Kommentarer
Postat av: vickan

jag vill oxå vara med :'( *snyft*

2008-02-16 @ 18:39:36
URL: http://vickanforsberg.blogg,se
Postat av: Linn

jag med!!!!!!!!

2008-02-17 @ 11:46:33
Postat av: Sara

Jag hade nog inte kunnat hållit mig för skratt om jag varit med om "tripptrapptrull"-upplevelsen :P hade nog sagt något tillbaka.. men sån är ju jag ^^ ;)

2008-02-17 @ 12:55:40
URL: http://www.blogg.SingingIslife.se
Postat av: Anonym

Det var kul, men saken gjordes ju inte bättre av att ni retade mig :P

2008-02-18 @ 10:37:18
URL: http://skysundberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0