Guldkompassen

Denna uselt tråkiga kväll avslutades med en helt underbart rolig, spännande bio med my Anna the daughter of a bitch! Vi gick nämligen på Guldkompassen! Eller snarare, jag ringde Anna 40 min innan bion skulle börja och tvingade henne att gå med mig. Dampade sedan ner på stan på cykel och förfrös tårna på vägen ^^ Vi hade tur och det fanns biljetter kvar iaf :) Men eftersom det var lite tid kvar, typ 20 min, innan filmen skulle börja så spatserade vi runt på torget ett och ett halvt varv eller något liknande. Slowly, slowly we went round and round! Sen blev vi ju såklart tvungna att köpa den hederliga mellan colan till filmen! Fastän man visste (eller iaf jag ^^) att man 30 min senare skulle behöva smita iväg på toa för att man drack den för fort ^^ Och ja, det blev så även denna film..! Men helt underbar film! Verkligen så bra! Grymma effekter och det var ingenting ändrat ifrån boken (vilken jag såklart har läst ^^) Dock så frös vi oss igen hela filmen - Anna satt uppkrupen i stolen med jackan på, jag satt nedsjunken i stolen med jackan som täcke ^^

Efteråt hade vi tänk att kila iväg till Donkan och vara lite feta av oss, så vi kilade dit och upptäcker till våran förskräckelse att det är stängt!!!! Dom stängde 22.00!! Deppade, isbitiga och i allmänt stort behov av en toa spatserade vi tillbaka till bion, smet in och lånade toan ^^ Men var ändå fortfarande hungrig :/ Sen upptäckte vi det, som värsta räddaren i nöden (!), KebabTorget! Dom har öppet till 03.00! In där och snabbt beställa en pizza som vi inte lyckades smälla i oss iaf ^^ Men gott var dt! Cyklade sedan hem, men tog faktiskt inte nedre hamngatan - det kändes inte alls säkert idag. Var isigare än en isbit när jag kom hem, nu är jag bara en liten isbit.. Kallt kallt!

Wellwell, lovely finish of this day I must say!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0