Christmas night xD

Julaftons kvällen blev faktiskt riktigt suuuper najs till slut! Kalle Anka tittades på, som traditionen säger, hemma hos pappa av mig som skrattade åt alla knasbollas som är med xD Speciellt fågeln som far omkring och bara är såå söt :) Jag skrattar lika mycket varje år åt honom! Sen packades allting ner och jag åkte hem till moder jord. Väl där så blev det ännu mera mat som skulle ätas. Det var bara jag, mamma och Per-Arne men ack så mysigt, trodde faktiskt inte att det skulle blir så trevligt som det blev! Sen efter maten, okay jag åt inte så mycket eftersom jag hade stoppat i mig mat typ non stop hela dagen, så blev det julklappsutdelning. Vi gjorde så att eftersom det bara var vi tre så gav vi ut en present, personen som fick den skulle sen gissa vad det var och sen öppna - efter allt det så gav vi ut nästa present och proceduren upprepades. allt detta för att dra ut på tiden och ha så roligt som möjligt :D

Jag fick en massa najsiga presenter som jag verkligen ville ha ^^:
- en sidenpyjamas
- raggsockor
- Labyrinten av Kate Moss
- Tofflor
- Hörlurar till min förhoppsningsvis framtida Ipod Nano
- Skrivboken som jag verkligen, verkligen hade hoppats på att få xD
- En väska
- mm :)

Efter alla julklapps öppningar så somnade jag i soffan i mammas knä iklädd min nya najsiga sidenpyjamas och mina nya söta, röda raggsockor :) Vaknade kanske 30 min senare och kände mig allmänt sliten och riktigt liten - var ett tag sen jag hade somnat i mammas knä om man säger så ^^ Men jag bestämde mig då för att vi skulle koka en massa kaffe (baktanken med det var att jag behövde något för att hålla mig vaken ^^) och spela TP :D Hade inte spelat sällskaps spel med familjen på evigheters evigheter så det var faktiskt dags, och grymt skojj var det! Måste börja umgås mer med mamma och pappa 2 nu tror jag, har faktiskt saknat det! Får se till att vara hemma lite mera kanske (A) Men iaf, det var galet skojj!

"Vad heter floden i Kina som har fått sitt namn efter det gula slammet som vattnet för med sig?
- Yellow Mandarin?
FEL! Gula Floden"

"Vad hade sportkommentatorn fått syn på när han utbrast: Det här är ju som att vara på skansen" under Vasa loppet?
- Gunde Svan?
FEL! En älg"

Damn, vad vi skrattade, jag var allmänt smart ibland, Per-Arne kände sig riktigt sportig och mamma försökte spela med alla andras speltårtor :P

Sen blev det dags för midnattsmässa med mamma och min darling Petra som vi hade hämtat innan på stan. Grymt vackert! Jag åkte ju så klart på att vara ljusbärare i år igen ^^ Har gjort det 3 år i rad nu!! Menmen, det blev riktigt bra och riktigt vackert faktiskt, jag bara älskar midnattsmässorna! Fick dock ett halvt hysteriskt fnissanfall tillsammans med Sandra när hon fick en bild framför sig på mig springande nedför gången mitt i mässan med korset i famnen hysteriskt skrikande som Tarzan ^^ Crazy!

Oh Petras present, seriöst det var den bästa presenten jag någonsin har fått! I JUST LOVE IT! Ungen prickade rätt med musiken på skivan hon brände ut och allt! Seriöst, blev helt rörd till tårar! Aldrig har jag fått en sån vacker och meningsfull present! THANKS SUNSHINE! I LOVE YOU <3 ! You are the one and only for me, and you know it :)

image35 image36

image38


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0