Bakplåtspapper ^^

Skulle sätta igång och baka en smaskig härlig kladdkaka för en stund sen, började med att jag inte hittade ägg så att det räckte, så ner för trappen och in i det iskalla rummet som också kallas för matkällare och fram med ett paket ägg. Hade i alla ingredienser och det såg riktigt bra ut, rörde ihop allting och märkte att smeten blev lite knas, hmm, kollade också efter bakplåtspapper vilket vi tydligen inte hade! Panik! Jag menar, man kan ju inte baka kladdkaka utan bakplåtspapper - hallå! Mamma kunde inte åka iväg, hon hade gäster ^^ Så kära Per-Arne fick ta bilen och brumma iväg till Ica och köpa bakplåtspapper åt desperata mig ^^

Under tiden tänkte jag: Nu ska jag rädda smeten. Smart som jag är så har jag i ett ägg till, lite för löst blev det resultatet. Men då kom jag på den briljanta idéen om att jag kunde ha i lite till av varje grejj. Och det blev bra :D Dock är jag på värsta bakhumöret och har en massa idéer som far omkring i huvudet, kakor, bakelser och allt ^^ Damn damn damn, det börjar komma tillbaka igen ^^ Och tro det eller ej, bakplåtspapper behövs till varenda idé ^^

Jag är också jätte sugen på kycklingspett med färska champinjoner och röd paprika med risoni till! Eller en smaskig kycklingwok (vilket jag för övrigt ska få äta på fredag xD) eller varför inte en blodig köttbit med råstekt potatis eller potatisgratäng! Mums!

Eller en sallad med rostbiff och kinoa! Haha jag tror att min matlust börjar komma tillbaka xD !!

image42

Kommentarer
Postat av: Anna^^

OH FAN! Då får du börja förberedelserna till min fem-rätters middag! :D WIHU! jag vill ha en massa mumsigt, Klyftpotatis, Kladdkaka, Fläskfilé, vårrullar.. Till och med ngn form av kinesiskt.. ;) !! Börja LAGA KVINNA!

2007-12-26 @ 23:32:11
URL: http://nutsncoffee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0