Grekland, sol, bad och mäktiga monument - like nothing else!

Nu är jag hemma ifrån Grekland :) !! Har varit en sjukt underbar vecka med en massa galna upplevelser! Busstur till och från Mykene, vandringar i Athen med karta, springande upp för Likavittoskullen, badande på Egina, sitta på kanten av muren uppe på Akropolis och mycket mycket mer. Utsikten ifrån Akropolis var helt sjuk, aldrig varit med om något vackrare! Breathtaking! Omgivningen på Egina var underbar, en "äkta" grekisk miljö med gamla gummor och gubbar sittandes framför sina blå/vita hus :) Gulligt som inget annat! Maten har varit utsökt, tzatziki med bröd är ju bara så gott :) Den Mykenska Lejonporten var mäktig att se, likadant med statyerna inne på Arkeologiska muséet. wow. Hadrianusporten och Zeustemplet och alla andra mäktiga monument var helt underbart att se, otroligt att äntligen få se allting man än så länge endast fått se på bilder i skolböckerna :P

Pics kommer senare ;) Nu ska jag packa upp :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Athen är kärlek...

2008-05-17 @ 10:41:33
URL: http://fitnezz.blogg.se
Postat av: Anonym

ååh...jag önskar jag var där med er, saknade er grymt mycke

2008-05-17 @ 10:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0