Valborg.

På onsdag är det valborgsmässoafton, valborg för mig innebär en hel hög med underbara vänner, en stoor eldig brasa med flammade lågor som kastar sig emot skyn. En tid att umgås, prata och njuta av ledigheten. För många är valborg en enda stor fest, man super och kommer sedan inte alls ihåg vad man har gjort. Fine, vill man det så får man väll göra det. Men ska människor som inte vill det egentligen få lida för det? Bänkar man sig på en strand med en bunt vänner och grillar, umgås och pratar så blir det alltid förstört vissa minuter för det ska alltid komma någon eller några människor som har hällt i sig alkohol. Vilket är ganska tråkigt om man får för mycket.

Den här valborg ska bli den bästa någonsin för mig, eller iaf den bästa än så länge. Kvällen och natten ska tillbringas i Åker med Linn, Joel, Robin(?), Mangs och antagligen ett stort gäng flera människor som jag inte riktigt har koll på just nu :P Förhoppningsvis så ska vi grilla, umgås, mysa och bara ha det allmänt trevligt.

Förra året var jag i Torshälla med Krille på fest hemma hos en polare till honom. Vi hade trevligt till en början iaf. Året innan det var jag i Sundbyholm med Frida, Marcus och Christian som sedan kom att bli min pojkvän. Varje år har varit kul men i år ska det bli underbart. Kan det över huvudtaget bli bättre när jag har Linn med mig? :P

Det mysigaste jag vet med valborg är brasan, jag bara älskar att stå och titta in i lågorna som kastar sig hit och dit. De är så mäktiga och så kraftfulla. Fulla av liv och hetta. Man ska passa sig, man ska ha respekt - för elden är ett element vi inte kan kontrollerna. Det spelar ingen roll hur många brandmän och liter vatten man har, elden är okontrollbar i grund och botten och kommer alltid att vara det. Det är också just därför jag tycker om den så mycket. Den okontrollbara styrkan som påverkar en när man bara står där och tittar. Tittar, njuter och förlorar sig i maktens lågor.

Kommentarer
Postat av: B1

Det kommer bli underbart. älskar dig

2008-04-28 @ 10:04:36
Postat av: Anna

Jag ska äta tacos OCH vara nykter... Den du!

2008-04-28 @ 14:11:00
URL: http://annoula.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0