JAAAAAAAAAAAAAAAA xD

JAG KLARADE FYSIKPROVET!!!! Fick 11.5 av 18 och G-gränsen va 8 xD !! I MADE IT xD ! Damn I'm happy !!

"När min dörr är stängd och min lampa släckt
och jag sitter svept i skymningens andedräkt,
då känner jag runtomkring mig röras
grenar, ett träds grenar.


I mitt rum, där ingen annan bor,
breder trädet ut en skugga så mjuk som flor.
Det lever tyst, det växer väl,
det blir vad en okänd menar.


Någon andemakt, någon hemlig makt
har i trädets gömda rötter sin vilja lagt.
Jag är rädd ibland och frågar ängsligt:
Är vi så säkert vänner?


Men det lever lugnt, och det växer still,
och jag vet inte vart det strävar och vart det vill.
Det är ljuvt och trolskt att bo så nära
en som man inte känner..."


Jag visste inte att en diktare kunde påverka mig så mkt som Karin Boye har gjort, hennes verk är helt otroliga! De beskriver viljan att vara den man är men inte våga eller kunna visa det. Andra är bara helt otroligt och beskriver andra känslor som man också känner igen sig i.

// Tro, Hopp och Kärlek

Kommentarer
Postat av: Sara

FAN VA BRA!! I hate to say "I told you so" :P Och du fick ju höra en del om Kim idag, LOVE HIM. Lycka till med Jonathan, han heter itne något med "Krille" så det bådar ju bra XD Älskar dig mest mitt allt <3

2007-10-04 @ 22:37:24
URL: http://www.sarahaggqvist.blogg.se
Postat av: Anonym

I KNEW IT!! Du ÄR bÄST!! :) mihi

2007-10-05 @ 18:30:41
Postat av: Anna

Oj Jag glömde fylla i att det var jag Anna :) Som skicka kommentaren :D

2007-10-05 @ 18:31:41
URL: http://nutsncoffee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0