Relax, take it easy

Den här helgen blev ganska slapp iaf. Hade planerat att ligga hela lördagen framför tv'n och dega med en massa bra filmer och en stor kladdkaka och lite annat smått och gott (med andra ord liter vis med te och en massa russin och valnötter). Men icke sa nicke. Efter att jag hade legat i två timmar och slöat mig igenom halva "Good Will hunting" fick jag panik och rusade upp, in i duschen och ut igen på med kläder och smink - och ner på stan med en enda tanke på repeat i huvudet - SHOPPA! Åkte ner och var beredd på att åka hem med en ekande tom plånbok. Men nä, det fick jag såklart inte.. Hittade endast en julklapp åt min kära Anna och till slut (med 10 min kvar tills affärerna stängde) en klänning..

Jennie (min kära kusin gjorde mig faktiskt sällskap på stan) och jag sprang in på Hemköp och köpte hårfärg åt mig och sen åkte vi till Torshälla (hade inte varit där på år och dar!!). Sen när vi hade åkt en bit så frågar jag: "Ska vi gå av vid spar och köpa grejjerna där och gå hela vägen hem till dig sen?" Fick tillbaka "Varför spar? Det är ju jätte lång bort!"  - Det visade sig att Jennie och dom hade flyttat till Siv och Rolfs hur i augusti men jag hade inte det på minnet direkt ^^ Lite smått skojj där när hon fattade vad jag snackade om ^^ !

Men kvällen med Jennie blev en enda deghög! Vi glodde på två filmer, delade på en pizza, käkade en massa chips och drack cola. Sen färgade ju jag håret där också men det är en annan sak xD ! Blev helt okay, men ska nog färga en gång till bara. Sen sooooooova.

Upp tidigt (enligt Jennie, jag tyckte det var sovmorgon) och äta frukost med Gudfar och Irene och sen åka till jobbet.. Hade fikabröd för 250 pers och det va mycket folk i kyrkan så vi laddade med extra kaffekoppar och allt, men hur många kommer in? Jo typ 60 - 70 pers bara! Snacka om att det fanns fikabröd över som åkte in i frysen.. Menmen, sprang omkring och servade alla små tanter och pratade med allt och alla! Fun fun! Nu är jag helt slut och ska plugga Grammatik, tror jag.. Kusin Anna fyller ju år också, men måste faktiskt plugga..

Shohejsan!


Kommentarer
Postat av: Tortimer

Lär dig sär skriva!
Jag drack en liter te och blev vis?!?

2007-12-05 @ 13:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0