Lutfisk xD

Nu har jag, Hanna Jansson, lagat julmat med Minna :D Jag lagade lutfisken och såsen till den, är riktigt stolt över mig själv för att jag lyckades! Fick instruktioner ifrån mormor per telefon på hur man gjorde, sen experimenterade jag lite också men det är  en annan sak (A) Men gott blev det! Farmors kommentar var: Kan du laga mat?

Och all mat blev riktigt smaskig, orkade dock bara en liiiiten portion och fick inte ens med allt på tallriken :/ Snyft snyft, fast vet ändå hur det mesta av allt smakade eftersom vi hade det till frukosten i morse ;) Haha! Men lutfisken, ojoj vad stolt jag är :D !!

Har öppnat julklappar också, Atenpengar plus lite annat - riktigt najs :D ! Nu är det bara Kalle Anka kvar och sen ska jag hem till moder jord och fira ännu mera jul med ännu mera julmat och julklappar ^^ Sen inatt ska vi till kyrkan på midnattsmässan, Petra kommer dit och ska sen sova över hos mig! Damn, den här julen blev RIKTIGT BRA iaf :D !!

Merry Christmas to all of you :D <3

(bara så att alla vet: Lutfisk är inte en lutande fisk, inte heller en fisk som spelar luta. Det är en fisk med vitt kött som är väääldigt dallrig när man har tillagat den och super god att äta tillsammans med en mjölksås och en massa kryddpeppar xD)

Kommentarer
Postat av: Hanna

Lutande fisk yäk. H Pappa

2007-12-25 @ 14:41:11
URL: http://hjansson.blogg.se
Postat av: Krull

Krull älskar lutfisk... aldrig provat att laga den dock... men det e bra gjort...

2007-12-25 @ 16:10:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0