Stålfors, old time

Kom just tillbaka till strängnäs från eskilstuna. har varit och marknadsfört skolan på Stålfors och det roligaste under hela vistelsen var väl att träffa Maggan och Bosse (gamla lärare). Resten var väl lagom värdelöst måste jag säga. Noll intresse bland eleverna typ.

Fast liiiite kul var det ändå att sitta där och verkligen se gruppindelningen bland eleverna. Samma grupper satt på samma ställen och gjorde samma saker som man gjorde när jag gick där. Haha vilken tid.. När vi åkte tid så satt jag och tänkte på att "vadå jag har väl inte växt någonting direkt sen jag gick där, jag är ju fortfarande lika lång... osv.." Men sen kom man in där och insåg att "shit jag har växt en hel del" för det är ju inte längden som växer och räknas. Man växer som människa och blir större och starkare som person. Och det märkes verkligen i den miljön där man för två år sen och satt och suckade och spelade sin roll i det hela stora rollspelet. Va det värt det? Jaa egentligen, det formade ju mig till den jag är idag :)

Trist men väldigt värdefull dag än så länge :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0