Musikens effekter.

Känner mig riktigt duktig nu faktiskt. Har setat och mixtrat med mobilen ett tag. Slängt ur alla gamla bilder ifrån ett annat liv och bytt ut alla låtar mot nya härliga bättre låtar som man kan skapa nya minnen till :) de andra låtarna var fulla av minnen, nästan så pass att man bara sätter sig ner och gråter till vissa av dem. Nej nu ska mobilen fyllas av nytt och fräscht!

Egentligen är det helt otrolig vad en låt kan kopplas till ett minne. Kanske första gången man var hemma hos någon som man hörde det och då kan det vara kört. Då finns alltid risken att just den låten för evigt kopplas ihop med den personen. Jag har en låt som jag alltid kopplar till pappa, han lyssnade alltid på den förut. Amanda Jenssen - Hallelujah kommer jag för evigt att koppla till Strängnäs och Tynäsvägen. In Flames, det kopplar jag till Krille och förra vintern, Ill Niño likså. 2Face Idibia - African Queen kopplar jag till Stålfors och åttans alla vänner och minnen.

Det är faktiskt härligt att man genom att sätta på en låt kan komma ihåg en ström av händelser, lukter, ord - minnen helt enkelt. Man kan skapa sig ett helt minnes album med minnen ifrån en lång lång tid genom att bara bränna en skiva. Helt otroligt!

image72

Richard Hell & the Voidoids - Blank generation  - grymt bra låt.

Kommentarer
Postat av: vickan

jag tycker om musik, hanna jag är på gladmusikhumör :D

2008-03-28 @ 19:35:11
URL: http://vickanforsberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0