S gånger 3

Studenten: Då har studentveckan farit förbi. Sorgligt men sant. Glädjen var stor när treorna i tisdags sprang ut från Philosophicum, skratt, skrik och tårar vart annat flög förbi i ansiktena och jag kunde inte göra annat än att fota och le. Studenttåget runt Strängnäs var bäst, jag var fanbärare tillsammans med Hugo - jag hade Europaflaggan och han Sverigeflaggan. Allt slutade med att Sudden fick ta mina skor och jag fick gå barfota (skoskav ^^) vilket många människor hade väldigt roligt åt :) Orkestern gick bakom oss och spelade studentsången och bakom dem gick studenterna blandade med ettor, tvåor, familj och vänner. Skratt, sång och glädje steg emot skyn. Efter tåget var det flakdags, Tim kom springandes och drog med mig upp på deras flak. Det var riktigt kul! Kramade runt mig och grattade en massa folk och sen bar det av! Dansade loss som en tok med Mangs där ett tag och hade hur kul som helst :) Efter kanske en timmas dansande och sjungande kom vi tillbaka till Europatorget och hoppade av flaket ochin i bilen ut mot Tim. Mats var med och Frasse och Zoran kom lite senare. Mycket got mat och trevligt bordssällskap :) Blev bjuden hem till Frasse på studentskiva till torsdagen och åkte sedan vidare med Tim hem till Sky och gjorde henne sällskap på min brygga. Dagen var mycket lyckad och inga tårar från min sida fälldes konstigt nog. Jag som trodde att jag skulle stå där och gråta floder av lycka och saknad. Men icke. Jag skrattade, skrek, sjöng och dansade. Kommer sakna dem, det kommer jag verkligen göra men jag var inget annat än glad för deras skull :)

Onsdags kvällen spenderades med en massa underbara vänner på Abboreberget med grillen i full gång och badkläderna på och slutade sedan i Mariefred hemma hos Linn sovandes med ett leende på läpparna fullt medveten om skolavslutningen dagen efter.

Skolavslutning: Blev stress och skratt på morgonen när vi insåg att hjälp vi har bråttom ^^ Typiskt B1&B2 måste jag dock säga ^^ I tid kom vi iaf, till och med så mycket i tid att jag hann plåstra fötterna och få ner dem i skorna igen. Avslutningen i kyrkan var fin, sång och spel av både studenter, tvåor och ettor. Douglas Gårdh var helt otrolig, avskedssång och hyllning till studenterna hade han skrivit själv och fick stående applåder när han hade spelat och sjungit klart. Tror inte en enda trea förblev oberörd. Hela Europarådet kallades upp av Martina och fick ta emot diplom och Rebecka lämnade över ordförandeklubban till mig :) Stipendium delades ut, hela 15 stycken! Grevby fick fysikstipendiet och David fick kemistipendiet. Och sedan tågade treorna sjungandes ut ur kyrkan och det såg bara så underbart ut! Två år kvar för oss säger de, två år av skratt och glädje säger vi ;)

Följde med Tim hem efteråt och bytte om för att sedan cykla iväg hem till Zoran för att fixa studentpresent till Frasse :P Haha det var skojj! Klottrade ner en "badanka" med en massa stuff och promenerade sedan mot Thomasgymnasiet. Där sprang jag också på Tomas som tog studenten och sen också Mangs, André, Jeppe och Rebecka som firade lite människor. Puffen kom också utspringande i glädjeyran och såg allmänt svettig ut :P Det var så sjukt varmt!! Jag trodde jag skulle dö av värmeslag men nejnej, jag klarade mig ;) Hamnade med på Puffens studentflak, inte lika najs som KF05s men helt ok :) Hade dock hellre kilat omkring med Zoran och fotat hela allting! Det bar sedan av mot Frasse med Zoran som förare, träffade hans pappa som hade kommit hit från Italien för att fira Frasse och ojojoj vilken god mat det var!! Italienska maträtter och jag mådde perfekt :P Språket är ju bara så underbart också, det flyter som en melodi. Jag och Zoran delar den uppfattningen :P Zorans pappa var också där och han var en kul prick - gillade tydligen en bild på mig som Frasse hade tagit i tisdags ^^ Hihi :)  Vi åkte alla sedan vidare (efter att Zorans pappas sambo på Italienska hade bjudit mig till Italien med Frasse någon gång :P) hem till Puffen och hade hur skojj som helst! Hamnade på dock senare på Visholmen där det var riktigt dött ^^ Tristtrist, menmen.. Vi hittade tillbaka till Puffen jag och Sky helt på egen hand precis lagom tills alla skulle vidare ut på krogen :/ Så där slutade den kvällen.

Sommarlov: Nu har jag haft sommarlov i två dagar och aa, det har varit najs :P Var på Antes student igår och det var hur skojj som helst! Sky var med mig och Petra hade också hittat dit. Värmen stekte som jag vet inte vad och bålen hemma hos finnen kändes måste jag erkänna ^^ Kvällen slutade med fest hemma hos Dennas farsa med bland annat Sofia (aka. badringen), Johan, Sky, Rasmus och lite annat bra folk. På balkongen bredvid hittade jag Andreas Bäck, Jesper Laine och tomten så jag och Sky kilade över dit innan vi cyklade hemmåt :) Gustaf ringde och väckte oss idag vid elvatiden och gav oss 20 min för att göra oss i ordning på för han skulle minsann bjuda på frukost på Café Sylvia (inte mig emot ^^) och det var riktigt gott! Resten av dagen har jag spenderat i hammocken med ett par böcker och bara tagit det lugnt.

Har lite smått börjat fatta nu att det verkligen är sommarlov, att jag är klar med ettan och allt var den innebär.. Lite sorgligt är det faktiskt, jag menar, inga mer KF05are som springer omkring och är roliga ^^ Snyft.. Menmen, vi får helt enkelt jävlas med KF08 som börjar i höst ;) Mohaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0